کد خبر: 187116517
تاریخ انتشار: پنجشنبه 14 تير 1397
خانه » حواشی » ابنا » زندانیان سیاسی بحرین انواع شکنجه‎ها را متحمل می‎شوند
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
رئیس انجمن حقوق بشر بحرین:

باقر درویش رئیس انجمن حقوق بشر بحرین با انتقاد شدید از اوضاع حقوق بشر در زندان ها گفت: زندانیان سیاسی بحرین انواع شکنجه‎ها را متحمل می‎شوند.

به گزارش چی 24 به نقل از ابنا:

به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ باقر درویش رئیس انجمن حقوق بشر بحرین تصریح کرد که زندانیان سیاسی در زندان جو مرکزی با پسرفت اوضاع و ممنوعیت از درمان مواجه هستند.

وی گفت: در حالی که اعتراض های فراوانی از تجاوز به حقوق بشر در زندان ها بدست ما می رسد، هیأت دولت بحرین در ژنو به دروغ سرایی پرداخته و به گونه ای سخن می گویند که گویی زندان های بحرین هتل های پنج ستاره هستند.

این فعال حقوق بشر افزود: زندانیان سیاسی در زندان های بحرین با بدترین نوع برخورد مواجه هستند و برای اینکه از آنها اعتراف گرفته شود انواع شکنجه ها را متحمل می شوند.

وی با اشاره به اینکه آل خلیفه با این روش درصدد انتقام از انقلابیان است، تصریح کرد: ایستادن به مدت طولانی، ممنوعیت خواب و غذا و رفتن به دستشویی و استحمام و بستن دردآور دست و پا و همچنین محرومیت از درمان از شکنجه هایی است که در زندان های آل خلیفه انجام می شوند.

باقر درویش بیان داشت: بی توجهی به نظافت و کثافت دستشویی ها و اهمال سلامتی زندانیان از نشانه های پسرفت اوضاع در زندان های بحرین به شمار می آیند.

وی ادامه داد: استمرار تجاوز به حقوق زندانیان و جلوگیری از درمان آنان در زندان های بحرین زنگ خطر آغاز بحران جدیدی برای بازداشت شدگان سیاسی محسوب می شود.

رئیس انجمن حقوق بشر بحرین تأکید کرد که این تجاوزها در حالی انجام می گیرد که مقامات امنیتی هرگونه اعلام بیماری توسط زندانیان سیاسی را به معنای تلاش برای فرار از مجازات قلمداد می کنند.

وی همچنین از اخراج کارمندان آقا و خانم به دلیل بیان دیدگاه های سیاسی و حضور در تظاهرات های مسالمت آمیز به شدت انتقاد کرد.

..............

پایان پیام / 326

برچسب ها
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین